Mäntyharju hakee markkinointipäällikköä – Olli Marjalaakso siirtyy yritysmaailmaan

Mäntyharjun kunnan omistama elinkeinoyhtiö Mäsek Oy hakee uutta markkinointipäällikköä. Nykyinen markkinointipäällikkö Olli Marjalaakso siirtyy OiOi Collective Oy:n myynti- ja markkinointijohtajaksi maaliskuussa 2018.
Markkinointipäällikkö vastaa kuntamarkkinoinnin kokonaisuuden pitkäjänteisestä suunnittelusta ja kehittämisestä. Markkinointipäällikkö toimii myös vapaa-ajan asutuksen ja matkailun käytännönläheisenä kehittäjänä.
– Silloin, kun Ollin rekrytointi tehtiin, niin haluttiin kokeilevaa ja uutta otetta Mäntyharjun markkinointiin ja kehittämistyöhön. Siinä olemme mielestäni onnistuneet. Olisin toivonut, että Olli olisi työskennellyt meillä pidempäänkin, kommentoi kunnanjohtaja Jukka Ollikainen.
– Aika Mäntyharjun ja mäntyharjulaisten palveluksessa on antanut laajan ja antoisan työkentän. Mäntyharju todella on luonnonkaunis kulttuurikunta, jolla on kehittymisen edellytyksiä pitkälle tulevaisuuteen. Mäntyharjulla on hyvä maine, korostaa Marjalaakso.
Hakuaika alkaa maanantaina 11.12.2017 ja kestää vuoden loppuun asti.

2 kommenttia aiheesta “Mäntyharju hakee markkinointipäällikköä – Olli Marjalaakso siirtyy yritysmaailmaan

  • 5.12.2017 at 17:01
    Permalink

    Menestystä Ollille tuleviin tehtäviin. Hän on hoitanut hommaa hyvin raikkaalla ja uudistusmielisellä otteella.

    Mielestäni Mäntyharjun kunnan pitäsi nykyisessä tilanteessa katsoa koko Mäsekin toimintaa eri näkökulmasta ja palkata yritykselle markkinointipäällikön sijaan toimitusjohtaja. Ei siksi, että Jukka kunnanjohtajana ei olisi hoitanut hommaa hyvin.

    Nyt olisi oikea aika pohtia operatiivisen toiminnan siirtämistä kokonaan pois kunnanjohtajalta. Näin olisi paljon selkeämpi asettaa yritykselle tavoitteita ja mittareita tulevaisuudessa ja kunnanjohtajan rooli voisi olla yrityksen hallituksen puheenjohtajana luotsata yrityksen suuntaa ja strategiaa yhdessä kunnan luottamushenkilöiden kanssa.
    Yhtenä pointtina on mielestäni myös se, että toimitusjohtajan jäädessä tavoitteista merkittävästi tulisi olla valmiudet katsoa tilannetta kulloinkin uudelleen.
    ”Tulos tai ulos” on kaikille toimitusjohtajan tehtävissä toiminneille tuttua ja sen pitäisi olla myös kunnallisten osakeyhtiöiden kohdalla toteutettavissa ilman sen ihmeempiä kiemuroita. Omistajien päätöksellä.
    Uskon, että järjestely jämäköittäisi toimintaa ja vastuut olisi myös kuntalaisen helpompi ymmärtää.

    Reply
  • 5.12.2017 at 17:26
    Permalink

    Harmi se on, että osaavat ihmiset lähetevät ja jäljelle jää ”vanha kaarti” omine kehitysideoineen. Markkinointipäällikkö arvatenkin huomasi, että työsarka on mahdoton eikä työ etene valmiiksi vaikka kuinka ponnistelisi. Kunnan markkinointi kangertelee, moni asia ei ota tuulta siipiensä alle. Tosin vanhat matkailukohteet ja teollisuusyritykset menestyvät hyvin omalla painollaan ilman markkinoimistakin, kuten Salmela, Veisto, Exel ym. Toivotaan että saisimme tilalle ”uutta verta” kunnan markkinointiin, erityisesti matkailun markkinointiin!

    Reply

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Viikon kysymys

Joko olet aloittanut joulustressauksen?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...