Viikon kysymys: Mitä mieltä teiden aurauksesta?

Teiden auraus on jokavuotinen keskustelun aihe. Miten tämä melko runsasluminen vuosi on mielestäsi sujunut aurauksen osalta? Oletko tyytyväinen omien kulkureittiesi kunnossapitoon?

Vastaa viikon kysymykseen ja anna kiitosta tai risuja kommenttikentässä. Muista myös kertoa mitä tietä kommenttisi koskee.

Isojen teiden auraustilanteen voi tarkistaa Liikenneviraston Liikennetilanne-palvelusta.

Näin palvelua käytetään:

1. Mene palveluun ja valitse hiirellä painike ”Talvikunnossapito”.
3. Lähennä karttaa hiirellä tai kartan vasemmassa laidassa olevasta säätimsestä. lähemmäs, kunnes näet kartalla sinertäviä viivoja. Tsuumaa niin lähelle, että teiden päällä näkyy sinisiä viivoja.
4. Valitse haluamasi tie ja sen päällä oleva sininen viiva. Tiedot viimeisen kolmen vuorokauden aikana tehdyistä töistä ilmestyvät erilliseen ruutuun.

Tältä Liikennetilanne-palvelussa näyttää.

10 kommenttia aiheesta “Viikon kysymys: Mitä mieltä teiden aurauksesta?

  • 9.2.2018 at 21:47
    Permalink

    Pertunmaa-Hartola välinen tie on todella uranen, jäinen ja huonossa kunnossa, voisi sanoa jopa erittäin vaarallinen urineen ja liukkaksineen Hartolan puolella.

    Reply
    • 12.2.2018 at 15:17
      Permalink

      Täysin samaa mieltä!
      Tie aurataan, jos aurataan, vasta kun kaikki muut on hoidettu vaikka tiellä olisi 15cm loskaa ja jäisiä uria. Aivan käsittämätöntä, että urakoita annetaan yrityksille joiden kapasiteetti ei selvästikään riitä. Teiden aurausta ei pitäisi liiaksi keskittää, koska selvästikään yrityksillä ei riitä kapasiteetti tämänkaltaisina talvina.

      Reply
    • 16.2.2018 at 15:04
      Permalink

      Samaa mieltä muiden kanssa. Yksi Pertunmaan vaarallisimmista tienpätkistä talvella.

      Reply
  • 10.2.2018 at 14:13
    Permalink

    Pertunmaalla Kurpan Lassen ja Kaupin Juhan hoidossa olevat tieosuudet erittäin hyvin hoidettu! Kiitos siitä!

    Reply
  • 16.2.2018 at 00:16
    Permalink

    Mäntyharju-Uutela, häpeisin, jos olisin vastuussa tästä pätkästä!!

    Reply
  • 16.2.2018 at 20:13
    Permalink

    Tiet hyvät mutta Kauppi vetää tienhaarat umpeen monta kertaa päivässä. No meneepä aika kolatessa mukavasti

    Reply
  • 18.2.2018 at 09:18
    Permalink

    Olen samaa mieltä JH kanssa ,kyl kyrsii.

    Reply
  • 19.2.2018 at 08:13
    Permalink

    Tienhaarat umpeen vetää myös nykyinen urakoitsija Siebenberg. Tiet olivat ennen paljon paremmassa kunnossa kun kunnan omat yrittäjät tekivät auraustyön. Halpahinta päättäjillä pääasia ei turvallisuus.

    Reply
  • 19.2.2018 at 13:56
    Permalink

    Ihan oikeastiko odotetaan että jokainen pihaliittymä pitäisi erikseen isolla koneella puhdistaa? Olisi aika hidasta hommaa. Toki kun pistätte kättä taskuun, niin urakoitsija varmaankin voi liittymänne siistiä. Itse asun kaava-alueella ja olen tyytyväinen aurauksiin.

    Reply
    • 19.2.2018 at 17:32
      Permalink

      Samaa mieltä ”kola” kanssa. Nämä luksusnarisijat eivät pärjäisi taajamissa. Ja vink, vink – aina voi hankkia oman aurauskaluston, jos kolaaminen/lumityönteko ottaa voimille. Ei varmaan ole kaukana aika, kun teiden auraajia ei saada mistään, elleivät digi-inssit keksi itseohjautuvia aurauskalustoja.ihmisten korvikkeeksi. Tätä ”odotellessa” miettikää, mistä narisette.

      Reply

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Viikon kysymys

Oletko tyytyväinen kuntasi liikkumismahdollisuuksiin?

Näytä tulokset

Loading ... Loading ...