1

Pertunmaan kunnan tulevaisuus huolettaa valtuutettuja – Noin 1,3 miljoonan alijäämä ei selity pelkästään Essoten lisälaskuilla

Tämä artikkeli on tilaajillemme.

Tilaajana voit lukea kaikkia digitaalisia sisältöjämme rajattomasti.

8 kommenttia aiheesta “Pertunmaan kunnan tulevaisuus huolettaa valtuutettuja – Noin 1,3 miljoonan alijäämä ei selity pelkästään Essoten lisälaskuilla

  • 18.6.2019 at 12:39
    Permalink

    Ei näytä numerot todellakaan hyviltä. Toki essote ryövää ne suurimmat rahat, mutta paikallisestikin laiva vuotaa. Ei yllättänyt että tekninen toimi ylitti budjettinsa, mutta kaffepullat olivat takertua kurkkuun, kun lautakunnan pöytäkirjoista selvisi että tekninen johtaja haluaa tilata konsulteilta selvityksen kunnan rivitalojen kunnostustarpeista sekä jatkosuunnitelmista. Lautakunta luonnollisesti hyväksyi yksimielisesti esityksen. Ai mikä sitten ongelma? Hinta kuulemma kymmeniä tuhansia! Mitä järkeä on maksaa palkkaa koulutetulle(toivottavasti) virkamiehelle, joka ei pysty tekemään itse tuollaista arviointia, jonka luulisi kuuluvan ammatin perusosaamiseen. Konsultin osaa tilata muukin kuin johtaja. Herätys nyt valtuusto ja hallitus!!

  • 18.6.2019 at 14:09
    Permalink

    Ostetaan kaikki konsulteilta ei kilpailluteta ja maksetaan mitä pyydetään. Ei ihme, että kassa on tyhjä.
    Parasta on, että johtajat on lomilla niin vahingot vähenee.

  • 18.6.2019 at 14:17
    Permalink

    Valtuusto totesi, että menot oli tiedossa, mutta mitään ei ole tehtävissä eikä tehdä. Nyt on tappi hukassa veneestä.

  • 18.6.2019 at 17:26
    Permalink

    Tämän valtuuston piti puheiden mukaan laittaa rahahanat tiukaksi,ei tainut olla siinä puheesa päätä eikä häntää.minusta on näyttänyt että tämän valtuusto ja hallitus ei puutu virkamiesten rahan käyttöön ollenkaan.ovatko nämä meidän päättäjät tänä päivänä lapasia vai mitä perässä vedättäviä leluja

    • 19.6.2019 at 09:28
      Permalink

      Päättäjistä osa on syntynyt 1970-luvulla ja sen jälkeen. Eli pelkkää hyvinvointia on ollut tälle porukalle tarjolla tähänastisen elinkaarensa aikana sekä yhtä ja toista kivaa yhteiskunnan maksamana. Se näkyy heidän tyylissään ”hoitaa” luottamustoimia. Rahaa jaetaan heppoisin eväin ja henkilöstöä palkataan jatkuvasti lisää – kavereille töitä -periaatteella. Ja vielä. Teknisen toimen rahanhaaskaus on vailla järjen häivää – tappiota ”takoneet” n. 50 000 € vuonna 2018!

  • 18.6.2019 at 23:04
    Permalink

    Kunnan huono taloudellinen tilanne on tiedetty jo pitkään. Kukaan ei ole esittänyt korjaavia toimenpiteitä talouden tasapainottamiseksi. Pertunmaa on ajautumassa kriisikunnaksi ja edessä on valtiovallan väliintulo. Pertunmaan ja Mäntyharjun kannattaisi aloittaa neuvottelut kuntien yhdistymisestä?

    • 19.6.2019 at 09:35
      Permalink

      Että mitä? Velkaa on pilvin pimein ja niiden maksajiksi huudetaan avuksi naapurikuntaa. Ehei, en minäkään (etkä sinä) voi maksattaa velkojani naapurilla, joten huono ehdotus. Pertunmaa on Suomen Kreikka.

  • 24.6.2019 at 08:43
    Permalink

    Pertunmaan kunnan vuoden 2020 talousarvion laadinta voi olla mielenkiintoinen, kun vaihtoehdot on ESSOTen malli tai realistinen malli. Suunnitelma on suunnitelma ja tilinpäätös on ihan oma juttunsa.
    Punainen valo alkaa palaa, kun kassassa ei rahaa ja laskuja tulee. Hauska juttu, jos kunnantalolta katkaistaan sähköt, kun laskuja on maksamatta. Eikä tilanne ole kaukana… !!!

Comments are closed.

Viikon kysymys

Sorry, there are no polls available at the moment.