1

Matti Ratilainen riitautti potkunsa teknisen johtajan paikalta – valitti hallinto-oikeuteen ja syyttää Jari Liukkosta ajojahdista

Tämä artikkeli on tilaajillemme.

Tilaajana voit lukea kaikkia digitaalisia sisältöjämme rajattomasti.

23 kommenttia aiheesta “Matti Ratilainen riitautti potkunsa teknisen johtajan paikalta – valitti hallinto-oikeuteen ja syyttää Jari Liukkosta ajojahdista

  • 28.1.2020 at 10:12
    Permalink

    Hyvä että tämä kunnan arvostettu työntekijä osaa pitää puoliaan tuossa armottomassa ajojahtien ja ryvettyneisyyden kunnassa! Hyvä!

    Reply
    • 28.1.2020 at 12:46
      Permalink

      Vuosia on jouduttu kärsimään mitä ihmeellisimpiä tempauksia ja työn välttelyä tältä henkilöltä. Epäpätevyys johtamisessa on aiheuttanut kärsimystä niin työyhteisössä kuin sen ulkopuolella. Kaiken lisäksi henkilö ei edes tajua tätä itse. Ei jatkoon.

      Reply
    • 28.1.2020 at 13:09
      Permalink

      Pertunmaan kunnan teknisen johtajan Matti Ratilaisen tulisi ymmärtää jättää tehtävänsä ja antaa tilaa ahkerammalle, palvelualaa tuntevalle ja johtamistaitoiselle henkilölle. Toivottavasti oikeus toteutuu ja saa lähteä.

      Reply
  • 28.1.2020 at 15:46
    Permalink

    Huh-huh! Vai että kunnanjohtajaksi hän on omasta mielestään sopiva ja pätevä!

    Reply
  • 28.1.2020 at 19:24
    Permalink

    Anteeksi nyt kaikki Ratilaisen mustamaalaajat. Haluan esittää kokemuksesta vuosina
    2013-17 rakentaessani Pertunmaalla lomarakennusta. Ihan asiallista rakennusluvan
    edellyttämiä tarkistuksia. Minun kokemukseni on jopa myönteinen.

    Kuva rakentamisen saavutuksista takavuosina Kuortin teollisuusalueella, siniset hallit ja
    kirkolla upea koulurakennus/kirjasto, siisti kunnanvirasto uusi seniortalo, seurakunnan
    uudet tilat urheilukentät, kunnallistekniikat, ympäristöasiat jne. Toteutus hyvä

    Vaikea ymmärtää tätä ajojahtia ulkokuntalaisena. Moittikaa vaihteeksi taas meitä
    kesäasukkaita. Antakaa Matille inhimillisempi kohtelu-kristityt ihmiset!!

    Reply
    • 29.1.2020 at 09:38
      Permalink

      Näissä tapauksissa siis hoitanut vain työnsä. Tai pikemminkin alaiset hoitaneet työn? Miten nämä kuittaa muuten ala-arvoisen toiminnan/käytöksen?

      Reply
    • 29.1.2020 at 11:55
      Permalink

      Ilmeisesti tämä ”green sailing” on jonkinlainen hengenheimolainen koska on saanut noin hyvän huolenpidon. Mutta oikeasti: se huono palaute joka vuosien mittaan on tullut niin paikallisilta kuin ulkokuntalaisilta on sellaista että ei niitä töitä ole kunnolla osattu hoitaa. Eikä kyse ole parista yksittäistapauksesta vaan kokonaisuudesta. Aika koomista nostaa kirjoituksessa esille nuo Kuortin hallit, Ratilainen oli aluksi halliprojektissa valvojana ja lopputulos oli sellainen että sen jälkeen kunnassa valvonta hankittiin ulkopuolelta. Miten työn voisi hyvin hoitaakaan kun ei uskalla käydä työmailla katselemassa? Olisi muuten ainesta stand up-koomikoksi kun arveli sopivansa kunnanjohtajaksi, saipahan ainakin kerran naurunremakan aikaan kafferingissä!

      Reply
  • 29.1.2020 at 11:48
    Permalink

    Nimimerkki green sailing kirjoitti totuuden.

    Ratilainen saanut niin monet kunnan alueella olleet yksityiset ja kunnalliset rakennushankkeet loistavin tuloksin maaliin, että tämä on aiheuttanut närää muualla hallinnossa. Keskinkertaiset tai sen alapuolella olevat henkilöt eivät ole kestäneet nähdä menestystä ja siksi alkanut selkään puukotus.

    Sääli että Ratilainen ei hakenut kunnanjohtajan paikkaa, sillä hän olisi toimintaympäristön hyvin tuntevana ja pätevänä ollut oivallinen vaihtoehto kunnanjohtajaksi. Kunta menettää tässä paljon ja erityisesti kunnan kukoistava tulevaisuus on nyt vaarassa, jos Ratilainen lähtee.

    Reply
  • 29.1.2020 at 12:11
    Permalink

    Ulkopuolisena sanosin jo osasta kommentteja näkee, että ei ihme ole, jos syntyy mielikuva savustamisesta viranhaltijaa kohtaan. Pienellä paikkakunnalla kun sukset menee napahenkilöiden kanssa ristiin, niin silloin käy äkisti kuin Trumpin hallinnossa. Yhdyn mökkiläisen kommentin lopputoiveeseen ja toivottavasti puheet ala-arvoisesta loppuisi.(Edestään löytää)

    Reply
  • 29.1.2020 at 12:30
    Permalink

    taitaa tulla hyville veljille kalliiksi tämä ajojahti; jospa oppisivat jotain…. noh, saihan sitä vähän väljällä esimiestyöllä kunnan duunarit tehdä omia hommia työajalla…. kyllä on ihmekunta, kun on vuosikymmeniä ollut epäselvää onko rakennus luvallinen vai ei; hänen aikanaan tuli selvitystyö tehdä kaikista kunnassa olevista (luvattomista???) hökkeleistä ja luxusmestoista… saihan lomakeskusväki ainakin mökkejään rakennettua ja jätettyä enempi rantaa omaavat luvitta… toisaalta taisi tulla hyvien veljien kanssa aika kuitenkin jollain lailla juttuun, kun vasta kunnanjohtajan eläköityessä potkittiin pois… kyllä koplauskunta saa/sai, mitä ansaitsi…. aikamoista porukkaa on siellä kunnan luottamuspuolellakin…. olisi aikanaan pitänyt olla siellä puolella ryhtiä laittaa asiat kuntoon, mutta ei kiinnostus riittänyt, kun oli pelko arvostetun lautakuntapaikan (tai kunnanvaltuusto/hallituspaikan) menetyksestä….

    Reply
  • 29.1.2020 at 13:31
    Permalink

    Nimetön. Minulla ei ole henkilökohtaisesti mennyt sukset ristiin hänen kanssaan. Tunnen paikkakuntalaisia ja hämmästelen miten kauan tätä on siedetty. Ei se ole savustamista jos sanotaan ääneen miten asiat ovat kun siihen avautuu alusta.

    Reply
  • 29.1.2020 at 15:03
    Permalink

    Eipä minullakaan ole pahaa sanottavaa Ratilaisesta. Päin vastoin. Asiallisesti hoiti ainakin minun lomarakennuksen tarkistamiset eri vaiheissa. Tuskinpa vaihtamalla paranee. Luulen, että asia vain pitkittyy, mutkistuu, synkistyy ja ajaa pian muutkin kunnan työntekijät terapian tarpeeseen.

    Reply
  • 29.1.2020 at 15:30
    Permalink

    Olen samaa mieltä kun” edestä löytyy” ja lisäisin miksi tätä touhua ei aijemmin pantu poikki ,kaikki vaan hyräili ja uhos.

    Reply
    • 29.1.2020 at 18:12
      Permalink

      Nämä muutamat kommentoijat ovat ihan oikeilla jäljillä. Teknisen johtajan toimiin (tai niiden puutteeseen) olisi pitänyt puuttua jo vuosikausia sitten. Mutta tyydyttiin vain silittämään myötäkarvaan ettei kenellekään tulisi paha mieli. Nyt kaadetaan likasankoa nykyisen hallituksen pj:n niskaan ,vaikka hän tekee juuri sen mitä edeltäjiltä on jäänyt tekemättä. Sotkun vastuulliset löytyvät paremminkin entisistä kh:n ja kvalt:n puheenjohtajista, kunnanjohtajasta sekä tekn.lautakunnasta, jotka tyytyivät vain hyssyttelemään. Tosin on sillä hyssyttelyllä päästy aikas pitkällekin!

      Reply
      • 30.1.2020 at 19:59
        Permalink

        Eukkonen sanoikin sen mikä on yleinen mielipide Pertunmaalla!

        Reply
      • 30.1.2020 at 20:07
        Permalink

        Tänne voi kai vaikka itse kommentoida omaa asiaansa erilaisten nimimerkkkien suojassa.

        Reply
  • 30.1.2020 at 14:02
    Permalink

    Pertumaalla olleen liki kahdenkymmenen vuoden pituisen uran aikana ei kukaan ole esittänyt vastaavia väitteitä kun nyt on esitetty. Kaikki projektit ja hankkeet on hoidettu mallikkaasti ja siksi ei aiemmin kirjallisia huomautuksia tai sanomista työn laadusta ole tullut. Niin on keksittyjä väitteitä Ratilaisen toiminnasta, että esittäjien tulisi hävetä!

    Reply
  • 30.1.2020 at 16:21
    Permalink

    kumma juttu, kun piti saada ne kaikki kunnassa sijaitsevat rakennukset selvitettyä (mahdolliset luvattomat); taisi löytyä niin paljon luvattomia, että lopetettiin sekin selvitys…. eiköhän enää ”mökkikuninkaat” saaneet haluamiaan rakennuslupia mökkikyliensä laajentamiseen, kun täytyi alkaa mustamaalaamaan… niin 2000-luku katsottiin tarkastajan touhuja; oliko jossain vaiheessa myös M-mäen veljen siunaus touhuille, kun nyt vasta alkoi epäkohdat tulemaan esille…. itse olen saanut luvat niin mökille kuin piharakennuksellekin ilman ongelmia (mökkilupa tosin jo 40v. sitten, mutta poikkeusluvalla, vaikka ison järven rantaa liki puoli kilometriä)…. mökkikuninkaat saivat lomakeskuksilleen samalle matkalle liki kymmenen mökkiä; itse en yhtä enempää tarvinnutkaan 😉

    Reply
  • 30.1.2020 at 19:15
    Permalink

    Tuo lehtijuttu on todellakin vain henkilön oma näkemys omasta työstään, ja kuka nyt itseään haukkuisi. Se miten nuo mainitut asiat OIKEASTI menee onkin sitten eriasia. Sanoisin että ehkäpä tämän Ratilaisen kannattaisi vaan lopettaa asioiden vääristely ja jäädä oloneuvokseksi odotelemaan eläkettä.

    Reply
    • 1.2.2020 at 15:47
      Permalink

      Näin ulkopuolisena noita kommentteja luettuani olen hämmästynyt kun osa kommenteista on viranhaltijaa aivan palvovia ja osa taas aivan päinvastaisia! Herää kysymys, onko asiakkaita kohdeltu eri tavalla vai miksi kommentit viranhaltijasta ovat noin ristiriitaisia? (Minulla ei ole ollut rakennuslupa-asiaa Pertunmaan kunnassa.)

      Reply
  • 31.1.2020 at 11:48
    Permalink

    Vai että kunnanjohtajaksi 😂

    Reply
  • 2.2.2020 at 17:23
    Permalink

    Nuo ylistävät kommentit ovat niin ylipaksua tuubaa että niitä kannattaa miettiä terveellä kriittisyydellä.

    Reply

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Viikon kysymys

Sorry, there are no polls available at the moment.