1

Pääkirjoitus: Miten käy Pertunmaan biokaasuhankkeelle?

Tämä artikkeli on tilaajillemme.

Tilaajana voit lukea kaikkia digitaalisia sisältöjämme rajattomasti.

17 kommenttia aiheesta “Pääkirjoitus: Miten käy Pertunmaan biokaasuhankkeelle?

  • 16.5.2020 at 09:35
    Permalink

    Pääkirjoituksessa mainitaan Pertunmaan oma biokaasuhanke. Mikä se on ? ESE on jotain tankkausasemaa Kuorttiin tekemässä, jos ja kun. Pertunmaan omasta hankkeesta ei irtoa mitään tietoa, vaikka Noitalansuon Biokaasu Oy:n toimitusjohtaja ja Pertunmaan kunnanhallituksen puheenjohtaja Jari Liukkonen istuu molemmilla palleilla. Hänen ainakin pitäisi olla ajan tasalla, mutta asioista voisi myös avoimesti tiedottaa.

    Reply
  • 19.5.2020 at 10:45
    Permalink

    Onko Pertunmaan hallinnolliset päätökset ja niitä säätelevät henkilöt sidoksissa näin tiiviisti alueen liiketaloudelliseen kehitykseen, kuten esimerkiksi yritykseen Noitalansuon Biokaasu Oy:hyn? Mikäli näin on, on tässä vaarana mennä omat ja kunnan edut sekaisin! Ensimmäisenä tulee mieleen että liittyykö entisen kiinteistö- ja rakennuspuolen päällikön savustaminen ulos jollain tapaa kaasulaitosten etujen ja kunnan etujen ristiriitatilanteisiin? On selvästi syytä hankkia lisää tietoa mitä kunnassa tapahtuu kulissien takana ja onko etujen ristiriitatilanteita?

    Reply
  • 21.5.2020 at 13:10
    Permalink

    Paljonko Pertunmaan kunnan varoja on käytetty toimitusjohtajan omaan hankkeeseen ? Ehkä tarkastuslautakunnan puheenjohtaja jotain tietää tai hänen jälkeläisensä.

    Reply
  • 21.5.2020 at 13:18
    Permalink

    Venäjällä on oligarkit ja Pertunmaalla omat sutenöörit….

    Reply
  • 25.5.2020 at 22:22
    Permalink

    Hyvät nimettömät kanssalaiset! Minuun voi olla yhteydessä ja keskustella epäselvistä asioista. Kunnanjohtaja leena.ruotsalainen@pertunmaa.fi 0408214590. Aurinkoa kaikille!

    Reply
  • 26.5.2020 at 11:29
    Permalink

    Onko liikkeellä kaksi kilpailevaa kaasuasema hanketta ”isoa kalaa pyytämässä” ja jos on niin onko toisen hankkeen takana kunnan luottamushenkilöitä?

    Kahden kesken jutustelu kunnanjohtajan kanssa ei voi korvata kunnollista, avointa tiedottamista käynnissä olevista kunnan kehitykseen liittyvistä hankkeista.

    Kj:lle tiedoksi, että kunnan omat nettisivut olisi tasapuolinen kanava kertoa kanssalaisille avoimesti mitä kunnassa tapahtuu. Epäselvyyttä aiheuttaa kulissien takainen toiminta.

    Reply
    • 26.5.2020 at 12:01
      Permalink

      Nimetön pyysi lukuja kunnanrahoituksesta ,miksi kunnanjohtaja ei voinut niitä esittää ,ei ollut minusta iso pyyntö .minuakin kiinostaisi mihin niitä kunnan rahoja tuhlataan olen myös nimetön kyselijä.

      Reply
  • 26.5.2020 at 12:39
    Permalink

    Tutustuin mielenkiinnon vuoksi Pertunmaan tiedottamiseen.

    Pertunmaan imagoa kohottaisi, jos kunnan nettisivujen päivityksen yhteydessä (päivitetty viimeksi eilen 25.5.2020) voisi sivun pääkuvaa päivittää talvisesta kuvasta ajankohtaisemmaksi eli kesäisemmäksi? Siellä on ulkona +20C ja voikukat kukkiin täyttä häkää.
    Pienistä eroista huomaa että ei imagosta välitetä.

    Biokaasuhankkeesta ei kunnan sivulla ole sanaakaan ja kunnanhallituksen päätöksetkin jäävät epäselviksi eli 25.5. päätöksen §80 tieto mistä myyty tontti ja kenelle? Mitä hyötyä moisesta tiedottamisesta on kenellekään?

    Reply
  • 26.5.2020 at 13:57
    Permalink

    Järjestää voisi ”turpakäräjät” vaikka siellä urheilukentällä, mikä isolla rahalla kuntaan värkättiin.

    Kysymyksiä on yhdellä ja toisella eikä uusia viranhaltijoita voi/saa syyllistää edellisten tekemättä jättämisiin sun muihin ihme tulkintoihin.

    Turvavälitkin toteutuvat urheilukentällä, joten ei kun markkinointi-gurulle terveisiä, että laitapas mietintään tämä ehdotus.

    Reply
  • 26.5.2020 at 14:57
    Permalink

    Pertunmaalla osataan hallinnollinen pompotus hyvin. Kysymyksiin ei vastata, kun tyhmät eivät osaa kysyä oikeilta henkilöiltä.

    Samalla vaivalla kunnanjohtaja olisi voinut vastata kysymyksiin. Vai pitääkö kysymys osoittaa hänelle henkilökohtaisesti ? Pertunmaan kunnanjohtajan toimintamalli muistuttaa vahvasti erään Korean valtion johtajan toimintaa. Hän ainoastaan tietää ja päättää, mikä on kansalle parasta. Taustalla taitaa olla sama ideologia ja poliittinen tausta. Nähtävästi kansaa ja kuntaa voi johtaa erään värisen kirjan opein.

    Reply
    • 26.5.2020 at 17:53
      Permalink

      Mielenkiintoista, että NYT kirjoitetaan tällaisia kommentteja!

      Ei tullut varmasti mieleenkään silloin aikakaudella ennen ”ruotsalaista”. Ei uskallettu?

      Mitä tuohon ideologiaan ja poliittiseen taustaan tulee niin kaikkihan me sen tiedämme, että kepulipuolue on ollut vallan kahvassa Pertunmaalla iät ja ajat. Vihreän värin sanotaan olevan kateuden ”väri”.

      Reply
  • 28.5.2020 at 12:41
    Permalink

    Ei ole vieläkään tullut vastausta kysymykseen paljonko Pertunmaan kunnan varoja on käytetty Biokaasuhankkeeseen. Onko niin , että ei haluta kertoa vai ei tiedetä ? Tai sitten , että ei tiedetä eikä.
    haluta kertoa. Julkisten varojen käyttö on kuitenkin julkista.

    Reply
  • 28.5.2020 at 22:40
    Permalink

    Joko nämä tiedot jukaistaan vapaaehtoisesti kuten pitäisi toimia , tai sitten niitä vaaditaan virallisesti ja sitten katsotaan kuka on mitäkin ja millä valtuutuksilla toimii.

    Reply
  • 29.5.2020 at 15:28
    Permalink

    Pertunmaan Biokaasulaitoksen osalta Pertunmaan kunta ei ole antanut mitään tietoa pyynnöistä huolimatta.

    Vastuu kunnan tiedottamisesta on ensisijaisesti kunnanjohtajalla. Pertunmaan kunnan tilinpäätös vuodelta 2019 tulee kunnanvaltuuston käsittelyyn.

    Jos tässä yhteydessä Biokaasulaitoksen päätökset ja määrärahat eivät tule esille ja käsittelyyn , niin sitten niitä vaaditaan virallisten menettelyjen kautta , eli kaikki hankkeeseen liittyvät esitykset, päätökset, määrärahat ja esteellisyydet kaivetaan esille.

    Reply
  • 29.5.2020 at 17:30
    Permalink

    Vaikuttaa siltä, että nimimerkki Pukki kaalimaalta on saattanut osua ihan oikeaan aavistuksissaan kunnan rahojen vääränlaisesta käytöstä, kun tästä hankkeesta ei ole mitään tietoa tarjolla!?!

    Reply
  • 2.6.2020 at 20:05
    Permalink

    Jos yhtä nukkumattia tai joku muu etunimi ei saada pelistä pois, niin Pertunmaan kuntaakaan ei tarvita.
    Nyt on paras aika lähteä tai lähetetään.

    Reply
  • 3.6.2020 at 05:44
    Permalink

    Mitäs jo nyt kunnanjohtaja vois niitä lukuja esittää jättäs kylällä pyörisimen vähemmälle ei niitä kunnan hommia ole ennenkään hoidettu viraston ulkopuolella ja mulle ainakin on ihan sama vaikka en tuntisi koko henkilö jos vastaan tulisi on nimittäin ihan sama kuka täyä kuntaa johtaa.

    Reply

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Viikon kysymys

Sorry, there are no polls available at the moment.