0

Toivasen pilapiirros: Uhkaavatko Pertunmaan valot sammua ennen loppujenkin osakkeiden myymistä?

19 kommenttia aiheesta “Toivasen pilapiirros: Uhkaavatko Pertunmaan valot sammua ennen loppujenkin osakkeiden myymistä?

  • 3.9.2020 at 20:53
    Permalink

    Valot sammui !

    • 10.9.2020 at 14:00
      Permalink

      Hyvä kirjoitus ,olis kyllä hyvä kun jokin virkamies tai päättäjä antaisi hieman tietoja julki olis ihan mukava tietää missä mennään onko jarruja tässä touhussa ollenkaa.

  • 9.9.2020 at 18:35
    Permalink

    Mikä se koeajalla olevan kunnanjohtajan ja kunnanhallituksen ja valtuuston taloudellinen osaaminen on?

    Talouslukujen perusteella Pertunmaan kunnan veneestä on tappi hukassa , jos sitä on koskaan ollutkaan . Tarkastuslautakunta ei ole uskaltanut tehdä muuta kuin syyllistää yhtä jäsentään.

    On tainnut pääasia unohtua omassa uhossa. Tarkastuslautakunta ja tilintarkastajat ovat lyöneet laimin omat tehtävänsä ja velvoitteensa. Jos joku luulee, että asiat jää tähän, niin ei voi enempää olla väärässä. Kaikki muistiot , pöytäkirjat ja viestintä tullaan tutkimaan (vähän samaan tapaan kuin Aarnion tapaus) ja tässä voi mennä aikaa ja vähän rahaakin.

    Luetun perusteella kovat ajat on edessä eikä kunnallisvaalien jälkeenkään mannaa sada taivaalta. Minkähän puun tai esteen taakse taas päättäjät ja esittelijät piiloon juoksevat ?

    Mitään konkreettista Pertunmaan kunnan talouden tasapainottamiseksi ei ole tehty. Mistä tulee tulot näiden menojen kattamiseen ? Menoja on lisätty ei vähennetty ja tulopuoli yskii. Mikä on Pertunmaan kunnan kassatilanne ? Joudutaan priorisoimaan , mitkä maksut maksetaan ja muut jonoon.

    Pertunmaan kunnassa pitäisi valmistella talousarviota vuodelle 2021 ja vuosi 2020 on aivan kuralla. Mielenkiintoista nähdä miten taloutta tasapainotetaan vuonna 2021?

    Vuoden 2020 talousarvion pohjalta ei voida jatkaa, kun puolessa vuodessa on alijäämää noin 900 000 euroa. Jokin mättää ja pahasti. Hiekkalaatikko leikit on nyt leikitty !!!!

    • 10.9.2020 at 14:06
      Permalink

      500 euron ”porkkanoita” jaetaan joillekin vapaa-ajanasukkaille, jotta heidät saataisiin muuttamaan kuntaan vakituisiksi asukkaiksi.

      Oh, hoijaa. Me tavikset ei tarvittu (lue=ei olisi edes huolittu) mitään muuta kuin pankkilainaa rakennuskustannusten maksamiseksi. Eriarvoistamisen aika sen kuin vain jatkuu Pertunmaalla.

  • 10.9.2020 at 19:12
    Permalink

    En usko, että jotain 500 euron porkkanoita jaetaan vapaa-ajan asukkaille ja taitaisi olla kuntalain vastaistakin. Mitä nämä kirjoittajan porkkanat ovat ?

    Kuntalaiset maksaa veronsa asuinkunnan mukaan, että silleen. Jos tavis tarkoittaa omien rakennusten rakentamista niin ei siinä kuntaa tai muuta yhteisöä tarvita vaan maksa mitä tilaat !

    Hirveitä itkuvirsiä, kun ei omia laskuja makseta.

    • 11.9.2020 at 11:28
      Permalink

      Mitä enemmän sontaa tonkii, sitä enemmän se haisee.

      Pitäjänuutiset 3.9.2020 sivu 4 ”Muuttajia kalastellaan nyt virkamiesvoimin”.

      Uskon asiat kuuluvat muualle kuin kommenttiriveille.

  • 11.9.2020 at 17:17
    Permalink

    Onkohan sama virkamies tai virkanainen , joka kalastelee mitä kalastelee ja käy pullakahveilla virka-aikaan toimittajien edessä ja ABC:llä . Uudenlaista viran hoitoa. Vastaako toiminta nykyistä hallintosääntöä ? Nämä asiat tutkitaan !

    • 12.9.2020 at 11:58
      Permalink

      Tsemppiä kunnanjohtajattarelle! Nämä nuivat eivät vieläkään ymmärrä, että virkaa voi hoitaa muutenkin kuin mököttämällä yksin huoneessaan. Jatka samaan tyyliin!

  • 12.9.2020 at 14:53
    Permalink

    Pertunmaan vanhoilla pojilla kädet käy ja nyrkki hakkaa tietokoneen edessä… käykäähän välillä purkamassa paineita ihan ulkosalla. Tattisato on komea!

  • 12.9.2020 at 17:24
    Permalink

    Juna meni jo ja Pertunmaalla eikä Kuorttissa ole juna-asemaa vaan kaavavaraus. Mököttämiset on mökötetty ja kohta taivas aukeaa.

    Hyvä olisi katsella totuutta omilla silmillä ! Asioita ei hoideta yhdessä huoneessa , mutta ei ABC-asemallakaan vaan avoinmesti julkisuudessa eikä kyykyttämällä kunnan työntekijöitä. Tulen tarvittaessa puuttumaan asioihin ja minulla on tietoa eikä luuloa ,enkä tarvitse kahvia tai kahvipullia.

    Virkoja hoidetaan virakavastuulla ja työehtosopimusten mukaan, koskee myös kunnanjohtajaa.

    Odotan vastinetta ja sitten vastaan !!! Kesällä yleensä sataa vettä ja talvellella lunta, tai sitten ei. Jatketaan ajatusten vaihtoa !

    Mikä se kunnanjohtajan leasing-auto on ? Haloo mököttäjä ? Koska Pertunmaan kunnan talous on tasapainossa ????

  • 12.9.2020 at 18:29
    Permalink

    Mitä nämä nuivat ovat ? Aika härski leimaaminen , mutta sehän on tuttu juttuun. Virkaa ja tehtävää hoidetaan osaamislla , ei sillä missä millonkin sattuu olemaan. Palaan astialle…vaarmasti !!

  • 13.9.2020 at 08:05
    Permalink

    Parempi olla poissa kunnanvirastolta häiritsemässä työn tekijöitä.

  • 13.9.2020 at 14:38
    Permalink

    Ihan sama vaikka vesitornissa seisoisi käsillään, kunhan virkansa ja työnsä hoitaa oli sitten mikä tattari tahansa.

  • 13.9.2020 at 17:39
    Permalink

    Pertunmaan kunnanhallituksen esityslista 14.09.2020 on luettavana Pertunmaan kunnan sivuilla.

    Pertunmaan kunnan hallintosäännön mukaan esittelijän pitää valmistella ja tehdä päätösesitys.

    Nykyinen kunnanjohtaja ei tee esityksiä eikä valmistele asioita. Keskustellaan sitten asioista. Onko tämä asioiden ja päätösten valmistelua. No ei ole. Voitte käydä lukemassa esityslistaa 14.09.2020.

    Jos sattuisi käymään niin, että joku tekee oikaisuvaatimuksen ja sen jälkeen valituksen, niin mitenkähän käy ja tiedän, että huonosti käy. Esittelijän pitää tehdä valmisteltu esitys, josta luottamushenkilöt päättävät. Asia on vain näin. Tarvittaessa sarjakuva jatkuu….

  • 14.9.2020 at 10:53
    Permalink

    Puolukoita on mättäät pulollaan ja taitaa olla puolukka äksylläkin ämmälläkin . Ulkoilu tekee hyvää kunhan ei eksy…

  • 14.9.2020 at 10:56
    Permalink

    Punainen auto. Minkä värinen on sirppi ja vasara ?

  • 14.9.2020 at 17:34
    Permalink

    Pertunmaan kunnassa tarvittaisiin nyt joku virkamies tai jos sellaista ei ole niin ulkopuolinen talousasiantuntija pikaisesti selvittämään kunnan talousongelmia, ne ei mielikuvilla ratkea!

  • 14.9.2020 at 18:21
    Permalink

    Ne on kohta jyvät ja akanat sekaisin johtajalla. Luulisi ”nukke”hallitusta ja valtuustoa mietityttävän mitä on tullu tehtyä tai jäänyt tekemättä. Pätevyys ja puheenlahjat ei kulje aina käsikädessä.

  • 14.9.2020 at 20:04
    Permalink

    Tämä läyhääminen samasta asiasta saisi nyt kyllä loppua. Yllä olevissa viesteissä ei ole mitään sanomaa tai muutakaan sellaista merkittävää tietoa, jota ei olisi jo sanottu tai millä olisi jotain merkitystä jollekulle.

Comments are closed.

Viikon kysymys

Sorry, there are no polls available at the moment.