1

Iso osa keskustan valtuutettuja vaatii Keskivälin toimintoja kriittiseen tarkasteluun

Tämä artikkeli on tilaajillemme.

Tilaajana voit lukea kaikkia digitaalisia sisältöjämme rajattomasti.

14 kommenttia aiheesta “Iso osa keskustan valtuutettuja vaatii Keskivälin toimintoja kriittiseen tarkasteluun

  • 13.11.2020 at 12:43
    Permalink

    Kaikki aloitteentekijät miehiä.
    Siitä voitanee päätellä jotain.

    Reply
    • 13.11.2020 at 20:58
      Permalink

      Aloitteesta on jäänyt kokonaan pois puolueen naisväki. Johtuuko tämä intersektionaalisesta feminismistä vai mistä?

      Reply
    • 14.11.2020 at 15:44
      Permalink

      Täytyy sanoa että jos tiettyjä asioita halutaan tutkia niin se on mielestäni ihan tervettä. Se onko kyseiseen asiaan kiinnostuneet miehiä vai naisia. Onkohan aikaisemman kommentin kirjoittanut henkilö ajatellut sitä että totuus on kaikille sama. En itse kuulu mihinkään puolueeseen enkä puolla mitään puoluetta. Jos myöskin asiat ovat kunnossa en ymmärrä miksi asoita ei voi selvittää? Sehän on kaikkien etu! Aina toivotaan avoimuutta,miksi ei nytkin eli ei älähdä jollei kolahda!

      Reply
  • 14.11.2020 at 16:24
    Permalink

    Minä olen ymmärtänyt, että Keskiväli on koko ajan tarkastellut toimintaansa kriittisesti.

    Reply
  • 14.11.2020 at 17:01
    Permalink

    Asia kohdallaan. Hyvä kun tutkitaan. Se on demokratiaa!

    Reply
  • 14.11.2020 at 17:07
    Permalink

    Taitaa olla kepun vaalikikkailua tuo vuokranalennus aloite,Itse ovat olleet päättämässä vuokria.Asunevat suurelta osin itse omakotitaloissa.Keskiväli ei ole nostanut vuokria 3vuoteen.

    Reply
  • 14.11.2020 at 17:24
    Permalink

    Kun on kohtalaisessa olevat kerrostalot omalla tontilla ne käyvät lainan vakuudeksi kun muualle rakennetaan uusia rivitaloja

    Reply
  • 15.11.2020 at 19:21
    Permalink

    Varmasti voi jotain päätellä siitäkin kun aloitteentekijöillä on munat, mutta pitäisi kyllä puuttua itse asiaankin. Kunta omistaa koy Keskivälin, isännöitsijä Punavaara, tj Punavaara, kiinteistöhuolto Punavaara. Aika paljon Punavaaraa. Vaarana on että rahat muljahtaa… Näkyy ainakin olevan kiiltävät autot ja tulostakin tulee. Miten nämä hommat on kilpailutettu???

    Reply
  • 16.11.2020 at 10:20
    Permalink

    Aika vaarallista kommentointia, vai rahat muljahtaa??!! Pitäisikö vähän ottaa selvää ennen kuin kirjoittaa vaikka kilpailutuksesta. Keskiväli on pitänyt kyllä ajan tasalla asukkaat ja kunnan päättäjilläkin on tieto kilpailutuksista ja kaikesta muustakin. Asukaskokouksessa kyllä isännöitsijä kertonut aina. Ja Keskivälin tilitkin tarkastetaan ammattilaisen tarkastajan toimesta joka vuosi kuten kunnankin?
    Punavaara päivystää 24/7 voi jokainen lukea sivuilta. Punavaara on myös pienen paikkakunnan merkittävä työpaikkojen tarjoaja. Taitaa olla pari kymmentä Mäntyharjulaista työntekijää ja kaikki verotulo Mäntyharjuun. Kesätyöntekijöitä pitkä liuta joka kesä, tukee vähävaraisia lapsiperheitä joka joulu ja nuoria urheilijoitakin. Tippuuko raha yritykseen taivaasta. Onko kateudesta vai mistä kyse?

    Reply
  • 16.11.2020 at 10:52
    Permalink

    Kaikkien etu varmaan on, että kaikkia kunnan eri toimia ja omistuksia sekä niiden hoitoa tarkastellaan kriittisesti. Edellä on kunnanhallituksen jäsenen kirjailemana mainittu, että Keskiväli on tarkastellut toimintaansa kriittisesti.
    Veronmaksaja voi tietenkin kysyä, että onko yrityksen oma kriittinen tarkastelu riittävä tämän tyyppisessä tapauksessa?

    Asiaa tulisi Keskivälin osalta pohtia mahdollisten jääviyksien ja kilpailutusten osalta avoimesti ja ilman asiattomuuksiin tai henkilökohtaisuuksiin menemistä. Kunnan omistaman kiinteistöyhtiön (Keskiväli) toimitusjohtajana käsittääkseni toimii isännöintiä hoitavan Punavaara Oy:n asiakkuuspäällikkö ja Punavaara Oy tuottaa ymmärtääkseni myös palveluja ko. kiinteistöyhtiölle. Tämä on vain oma käsitykseni asioiden tilasta ja toivon jonkun oikaisevan mikäli edellä oli väärää tietoa.

    Tällaisen yhteyden kyseessä ollen voi veronmaksaja tietenkin odottaa täydellistä avoimuutta ja on ymmärrettävää, että asia voi johtaa kriittiseen ja jopa asiattomaankin kommentointiin.

    Reply
    • 16.11.2020 at 13:06
      Permalink

      On erikoinen yhtälö: Keskivälin toimitusjohtaja ostaa palvelut kunnan taloihin oman perheen yrityksestä. Meneekö pykälien ja hyvän avoimuusperiaatteen mukaan?

      Reply
  • 16.11.2020 at 15:02
    Permalink

    Jälleen osui kalikka kun älähdettiin. Nimimerkille arvostan sen verran että ei tipu rahat taivaasta. Rahat tippuu vuokranmaksajilta ja veronmaksajien omaisuus (asunnot) on annettu vieraisiin käsiin hoidettavaksi. Ja hyvin hoidetaankin ei siinä mitään.
    Se hurskastelu siitä työllistämisestä voidaan unohtaa. Työllistää sen verran kun on tarve ja taitaa siellä kuulua jotain muutakin kuin suomenkieltä.
    Mutta miten se kilpailutus?

    Reply
  • 16.11.2020 at 15:52
    Permalink

    Nyt alkaa keskustelu taas mennä siihen suuntaan, että katson asiakseni kommentoida yritykseni Punavaara Oy:n nimissä.

    Kenties Mäntyharjulla on uutta tarjota asiakkaille kiinteistömanageerausta eli palvelua, jossa sama tarjoaja tarjoaa sekä huoltoa että hallintopalvelua. Alalla tällä hetkellä eräs suuri kaupan keskusliike ostaa vastaavaa palvelua valtakunnallisesti sekä helposti löytyy ihan googlettamalla monia muitakin vastaavaa konseptia tarjoavia yrityksiä. Suurimpana ehkä Tapiolan Lämpö Espoossa.

    Keskivälin toimitusjohtaja/isännöitsijä ei osta palvelua vaan yhtiön hallitus ostaa, määrittelee tason ja myös valvoo. Nyt alkaa julkisessa keskustelussa olla kommentteja, jossa Punavaara Oy:n toimijoista vihjaillaan, että toimintaamme liittyisi jotain epäselvyyksiä. Toiminta perustuu sopimuksiin, joissa asiakkaan kanssa on määritelty ostettava sisältö. Molemmat toiminnot, niin hallinto kuin kiinteistönhoito on kilpailutettu. Kilpailutuksesta on vastannut yhtiön hallitus. Myös laskutuksen tarkastaa aina hallitukseen kuuluva jäsen, ei toimitusjohtaja. Käsittääkseni Mäntyharjun kunnan hallintosäännön mukaan Keskivälin tilintarkastajana toimiii sama yritys, joka tarkastaa myös Mäntyharjun kunnan tilit, joten sekin puoli pitäisi olla vahvasti hoidossa.

    Yhtälössä ei ole mitään erikoista ja vaihdan mielelläni näkemyksiä asioista kasvokkain ja omalla nimellä esiityvien henkilöiden kanssa. Ottakaa ihmeessä tekin ”Taasko näin?” ja ”Kaksi tuolia” yhteyttä niin ei tarvitse elää epäselvyydessä.

    Muutamia vuosia sitten käytiin aiheeseen liittyvää keskustelua ja muutamat tahot menivät jo sille linjalle, että kohdaltani ylittyi kynnys kääntyä viranomaisen puoleen. Tällä kertaa käytäntö on täsmälleen sama jos julkisessa mediassa alkaa olla perättömiä ja yrityksen liiketoimintaa vahingoittavia sävyjä.

    Tavoitatte numerosta 044 9677060

    Terveisin

    Teemu Punavaara
    Punavaara Oy

    Reply
  • 17.11.2020 at 12:14
    Permalink

    Tietääkseni Keskivälin kiinteistöjen huolto kilpailutetaan säännöllisin väliajoin.Asun itse Keskivälin kiinteistössä, kaikki huoltotoimet ovat toimineet ainakin tähän asti loistavasti,siitä kiitos Punavaara Oy,lle.Mitä tulee itse aloitteeseen vuokrien alentamiseen, arvelen sen olevan vaalikikkailua, vaalien jälkeen asia haudataan kaikessa hiljaisuudessa.

    Reply

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Viikon kysymys

Sorry, there are no polls available at the moment.